سه رویداد مهم تنیس روی میز در امسال، ابهام در مسابقات جهانی

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، المپیک سی و دوم مهمترین رویداد امسال ورزش دنیا است که در ایران هم خیلی از رشته ها و فدراسیون های آنها را درگیر خود نموده است. تنیس روی میز از جمله این رشته هاست به خصوص به واسطه سهمیه ای که نیما عالمیان در آخرین ساعت سال گذشته از حضور در مسابقات انتخابی آسیای میانه به دست آورد.

سه رویداد مهم تنیس روی میز در امسال، ابهام در مسابقات جهانی

به واسطه همین تک سهمیه و قطعی شدن آن، دغدغه المپیکی فدراسیون تنیس روی میز بیشتر از قبل شده است به خصوص که در کنار آماده سازی نیما عالمیان برای اعزام به توکیو، نیم نگاهی هم به احتمال المپیکی شدن برادر بزرگترش دارد.

به جز المپیک اما تنیس روی میز ایران امسال دو رویداد آسیایی و دنیای دیگر هم در پیش دارد که حضور در هر دو و نتیجه گیری در آنها اهمیت خاص خود را دارد. به فاصله یک ماه بعد از بازی های المپیک توکیو قرار است کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا مسابقات قهرمانی این قاره را در قطر برگزار کند. برگزاری این رقابت ها برای 10 تا 21 شهریورماه پیش بینی شده است.

پیش از این مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا یک هفته ای برگزار می شد اما به خاطر کرونا و اهمیت برگزاری این رقابت ها در این شرایط، تصمیم به برگزاری دیدارهای آسیایی در بازه زمانی طولانی تر گرفته شده تا شرایط برای رعایت پروتکل های بهداشتی هم مهیا تر گردد.

ایران در دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا (2019) شرکت داشت و در بخش مردان صاحب صندلی هفتم شد و در بخش بانوان هم به صندلی یازدهم بسنده کرد.

بعد از مسابقات قهرمانی آسیا که ایران در هر دو بخش مردان و بانوان آن نماینده خواهد داشت، پینگ پنگ بازان باید مهیای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا در بخش انفرادی شوند. این رقابت ها آذرماه به میزبانی آمریکا برگزار می گردد آن هم با شیوه ای متفاوت نسبت به همواره.

تا پیش از این تمام کشورها در صورت تمایل می توانستند بازیکن اعزامی به مسابقات انفرادی دنیا داشته باشند. به همین دلیل ادوار مختلف این رقابت ها هر دو سال یکبار با حضور نزدیک به 400 پینگ پنگ باز برگزار می شد. از سال 2021 اما بازیکنان کشورها از قاره های مختلف با گذر از رقابت های انتخابی می توانند مجوز لازم برای شرکت در مسابقات انفرادی دنیای را به دست بیاورند و به همین دلیل تعداد کلی شرکت کنندگان در این رقابت ها به 128 نفر کاهش پیدا نموده است.

البته فدراسیون دنیای تنیس روی میز (ITTF) هنوز در خصوص فرمول کسب مجوز برای مسابقات انفرادی دنیا اطلاع رسانی ننموده اما آنچه مسلم است اینکه به واسطه برگزاری رقابت های انتخابی، حضور پینگ پنگ بازان ایران در رقابت های این دوره سخت تر از همواره خواهد بود و چه بسا دور از دسترس.

در هر صورت اینکه طبق تقویم آسیایی و دنیای تنیس روی میز، المپیک همراه با مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی انفرادی دنیا سه رویدادی هستند که برگزاری آنها در امسال تا به امروز قطعی است و بر همین اساس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان برای حضور در آنها برنامه دارد.

البته در تقویم فدراسیون دنیای و حتی آسیایی تنیس روی میز، رویدادهای دیگری برای رده های سنی مختلف پیش بینی شده که برگزاری آنها منوط به شرایط کرونایی شده است. به طور حتم در صورت برگزاری قطعی این رقابت ها و مهیا بودن شرایط، ایران هم نماینده اعزامی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سه رویداد مهم تنیس روی میز در امسال، ابهام در مسابقات جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه رویداد مهم تنیس روی میز در امسال، ابهام در مسابقات جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید