سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی S22 فروش بیشتری از S21 داشته باشد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سامسونگ انتظار دارد گوشی های سری گلکسی S22 از لحاظ فروش عملکرد پیروز تری از سری گلکسی S21 داشته باشند اما نه سری بسیار محبوب S10.

سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی S22 فروش بیشتری از S21 داشته باشد

حالا که گوشی های سری گلکسی S22 رسما رونمایی شدند و مطمئن شدیم این محصولات از چه قابلیت هایی بهره می برند، وقت آن رسیده که به خبرهای مربوط به میزان فروش و محبوبیت آن ها بپردازیم. از آنجایی هم که اپل عملکرد فوق العاده بهتری در فروش پرچم دارهای بالارده به نسبت سامسونگ دارد، آمار فروش هم به یکی از پربازدیدترین خبرهای این چند روز اخیر تبدیل شده است.

سامسونگ پیش از عرضه سری گلکسی S22 گفته بود که انتظار دارد مدل استاندارد از این سری به خاطر بهره مندی از قابلیت های فراوان و بعلاوه قیمت مناسب، مثل گوشی های مدل استاندارد اپل عملکرد بهتری از دو مدل دیگر در فروش داشته باشد اما نظرسنجی ها و بعلاوه تجربه گذشته به ما آموخت در عمل مدل اولترا بسیار محبوب تر است چرا که سامسونگ قابلیت های مجذوب کننده را برای این مدل نگه می دارد. اما با این حال شرایط مدل های تازه در فروش چگونه خواهد بود؟

انتظار رکوردشکنی نداشته باشید

با شرایط کنونی، نمی توانیم آمار فروش گوشی های این سال ها را با آمار گوشی های 2018 یا اوایل 2019 مقایسه کنیم. بنابراین آمار فروش سری گلکسی S9 و S10 قابل مقایسه با سری های تازه نیست چون دنیا اکنون در شرایط متفاوتی واقع شده است. البته در سال 2020 شرایط واقعا بد بود چرا که کرونا به اوج خود رسید و شرکت های زیادی به خاطر آن تعطیل شدند. اما در اواخر سال 2021 شرایط تقریبا مانند سال 2019 شد.

با این حال سامسونگ در فروش گلکسی S21 باخت و این گوشی ها حتی از سری S20 که فروش خیلی خوبی نداشتند هم عملکرد ضعیف تری از این حیث از خود به نمایش گذاشتند. اگرچه سامسونگ بسیاری از مسائل را در این گوشی ها به نسبت قبل برطرف کرد اما باز هم فایده ای نداشت و کاربران علاقه زیادی به خرید کهکشانی های شرکت کره ای نشان ندادند.

طبق اطلاعات منتشر شده، فروش کل گوشی های سری گلکسی S21 در شش ماه اول عرضه حتی به 13.5 میلیون هم نرسید در حالی که سری گلکسی S20 در همین بازه زمانی حدود 20 درصد عملکرد بهتری داشت. البته در مقایسه با سری S10 این آمار واقعا نگران کننده بود چرا که سامسونگ پیروز شده بود به رکورد کم نظیر 27 میلیون دستگاه در شش ماه اول دست پیدا کند.

با این حال فکر می کنیم سامسونگ نتواند با سری گلکسی S21 به آمار فروش 20 میلیون مدنظر خود دست پیدا کند. اما برعکس، پیش بینی می کنیم سری گلکسی S22 از این محدوده عبور کند. سامسونگ هم انتظار دارد بتواند 20 میلیون از سری گلکسی S22 را حتما به فروش برساند.

شرکت کره ای آن قدر به خود مطمئن است که حتی فراوری قطعات لازم برای برای 30 میلیون گلکسی S22 را در برنامه های خود دارد که به نسبت دوران اولیه عرضه گلکسی S21 حدود 20 درصد بیشتر است. با این حال سامسونگ حتی اگر بتواند این میزان را هم فراوری کند، بعید به نظر می رسد بتواند تمام آن ها را به فروش برساند و در نتیجه به احتمال بسیار زیاد باز هم این سری S9 و S10 هستند که در فروش پرچم دار در مقایسه با پرچم داران چند سال اخیر سامسونگ رکورددار خواهند بود.

کدام مدل از سری گلکسی S22 پیروز تر خواهد بود؟

در حال حاضر اگرچه نمی توانیم در رابطه با این موضوع به صورت قطعی ادعایی را مطرح کنیم اما برنامه خود سامسونگ برای فراوری این گوشی ها به توضیح زیر است.

  • گلکسی S22 حدود 12 میلیون
  • گلکسی S22 پلاس حدود 8 میلیون
  • گلکسی S22 اولترا حدود 10 میلیون

سامسونگ معتقد است گلکسی S22 فروش بهتری از دو مدل دیگر خواهد داشت اما به نظر نمی رسد در واقعیت اینطور باشد. با این حال خیلی از کاربران این روزها توان پرداخت 1200 دلار را ندارد حال باید دید چه پیش خواهد آمد. در حال حاضر فقط می توانیم قیمت پایین را یکی از عوامل پیروزیت گلکسی S22 بدانیم. بعلاوه یک عامل دیگر می تواند میزان بسیار عالی آن باشد که در مقایسه با مدل اولترا و بعلاوه آیفون های مینی نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک.

با این حال باید به این موضوع هم اشاره داشته باشید که هدف اولیه فراوری قطعات لزوما قرار نیست در نهایت به ساخت همان تعداد گوشی ختم گردد بلکه اندکی تغییرات در این میزان شاهد خواهیم بود. به نظر شما فروش کدام مدل از سری گلکسی S22 بیشتر از دیگری خواهد بود؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی S22 فروش بیشتری از S21 داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ انتظار دارد سری گلکسی S22 فروش بیشتری از S21 داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید