فراوری آیفون 11 بعد از سری آیفون 14 احتمالا متوقف خواهد شد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، اینطور که به نظر می رسد اپل می خواهد بعد از معرفی سری آیفون 14، فراوری یکی از محبوب ترین گوشی های تاریخ خود یعنی آیفون 11 را متوقف کند.

فراوری آیفون 11 بعد از سری آیفون 14 احتمالا متوقف خواهد شد

آیفون 11 را می توان یکی از افسانه ای ترین گوشی های تاریخ اپل لقب داد که توانست بعد از چندین سال، همچنان یکی از پرفروش ترین گوشی های شرکت آمریکایی باقی بماند. اپل این گوشی را به عنوان مدل استاندارد از سری آیفون 11 در سال 2019 رسما رونمایی و راهی بازار کرد اما شاید هیچوقت فکرش را هم نمی کرد که روزی چنین فروشی را شاهد باشد.

آیفون 11 از لحاظ قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری اندکی پایین تر از دو مدل پرو و پرو مکس خود واقع شده است اما با این حال قیمت فوق العاده ای که اپل برای آن در نظر گرفت باعث شد کاربران بسیار زیادی به خرید آن تمایل داشته باشند. البته انتظار داشتیم فروش بالای این گوشی بعد از عرضه سری آیفون 12 و 13 نه که به خاتمه برسد بلکه اندکی کاهش پیدا کند چون طبیعتا باید مدل های استاندارد از محصولات نو جای آن را می گرفتند. خصوصا اینکه این گوشی از اینترنت 5G هم پشتیبانی نمی نماید اما دو نسل بعد چرا. اما آیفون 11 همچنان به فروش بالای خود ادامه داد و این فرایند حتی تا سال جاری که نزدیک به رونمایی از سری 14 هستیم ادامه داشته است.

اما اینطور که به نظر می رسد، اپل تصمیم گرفته این محصول را بازنشسته کند تا با خیال راحت بتواند گوشی های نوش را به فروش برساند چون اگر این اتفاق رخ نمی داد باز هم این گوشی به فروش بالای خود ادامه می داد. حالا به نظر می رسد اپل می خواهد بعد از رونمایی از آیفون 14، فراوری این محصول را متوقف کند تا کاربران به خرید مدل های نوتر رو بیاورند.

در حال حاضر اپل در سبد محصولات خود آیفون SE 2022 را دارد که به لطف تراشه نو A15 هم در مصرف باتری عملکرد بهینه ای دارد و هم اینکه از اینترنت 5G پشتیبانی می نماید و این در حالی است که قیمت آن 70 دلار کمتر از قیمت فعلی آیفون 11 است. البته کاربران به خرید این محصول تمایل چندانی نشان نداده اند که هیچ، اتفاقا فروش آیفون 11 بعد از عرضه SE 2022 افزایش هم داشته است. اصلا شاید به همین دلیل هم هست که اپل می خواهد فراوری پرچم دار سه سال قبل خود را متوقف کند چون فروش تمام گوشی های مالی شرکت آمریکایی را با مشکل روبرو نموده است.

البته آیفون 11 شاید اینترنت 5G نداشته باشد اما همچنان یک گوشی قدرتمند است که دو دوربین باکیفیت تر روی پنل پشتی خود دارد که برخلاف نمونه تعبیه شده در SE، از حالت شب هم پشتیبانی می نمایند، ظاهر آن مدرن تر و زیباتر است و خبری از حواشی زیاد در اطراف نمایشگر آن نیست، نمایشگر آن 6.1 اینچی است اما به لطف حواشی کم، از لحاظ مقدار به همان بزرگی آیفون SE 2022 است که فقط 4.7 اینچ مقدار دارد و برای رسیدگی به کارهای امروزی اصلا گزینه خوبی به حساب نمی آید.

اپل حتی تصمیم گرفته از سری آیفون 14 به بعد، فراوری مدل مینی از گوشی های خود را هم متوقف کند چرا که متوجه شده تقاضا برای مدل های این چنینی بسیار کم است و نباید وقت و هزینه خود را صرف چنین محصولاتی کند. بنابراین اگر سال های بعد، آیفون SE نوی در کار نبود یا با مقدار بزرگ تری راهی بازار شد نباید تعجب کرد. همان یک باری هم که آیفون SE تا این مقدار فروش داشت به نظر می رسد به خاطر دلتنگی کاربران برای تماشا محصولی از اپل با طراحی قدیمی بوده و نه به خاطر کاربردی بودن آن.

البته طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وب سایت LeaksApplePro، ظاهرا اپل به فراوری آیفون 12 که آن هم هواداران زیادی دارد و همچنان یک انتخاب خوب به شمار میرود ادامه خواهد داد. آیفون 13 هم قطعا در بازار در دسترس قرار خواهد داشت تا بدین ترتیب اگر فراوری سری آیفون 14 با تأخیر روبرو شد، بتواند جای خالی آن را در بازار پر کند. (اینکه می گوییم تأخیر به خاطر پیش بینی های خود اپل است).

با توقف فراوری آیفون 11، قیمت آیفون 12 به احتمال زیاد افت خواهد داشت در غیر این صورت بعید است کسی تمایلی به خرید آن نشان دهد. همین حالا هم آیفون 13 با در نظر گرفتن تمام موارد انتخاب ارزشمندتر و بهتری از آن است چه برسد به اینکه قیمت آن کاهش پیدا نکند. حال باید دید اپل چه تصمیمی می گیرد.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "فراوری آیفون 11 بعد از سری آیفون 14 احتمالا متوقف خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری آیفون 11 بعد از سری آیفون 14 احتمالا متوقف خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید