خبرنگاران حضور زنان در فعالیت های مالی احتیاج به فرهنگ سازی و حمایت های قانونی دارد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، قزوین - خبرنگاران - نایب رییس کانون ملی زنان بازرگان ایران گفت: برای حضور پررنگ زنان در فعالیت های مالی نیازمند به فرهنگ سازی و حمایت های قانونی هستیم.

خبرنگاران حضور زنان در فعالیت های مالی احتیاج به فرهنگ سازی و حمایت های قانونی دارد

فاطمه غفوری روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و ملاقات با رییس و کارکنان این مرکز به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به توانمندی و ظرفیت های موجود در بین بانوان فعال مالی، اضافه کرد: بخش عمده ای از این پتانسیل ها مهجور مانده و کمتر معرفی شده در حالی که زنان توانمند و موفقی را در عرصه مالی این استان داریم.

وی با بیان اینکه زنان کارآفرین ما از هرگونه سیاسی کاری به دور هستند، گفت: حمایت مسوولان از بانوان در عرصه کار علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی می شوند، رونق مالی را نیز به دنبال خود خواهند داشت.

غفوری با بیان اینکه 50 درصد از جامعه را زنان تشکیل می دهند اما متاسفانه آن طور که باید در فعالیت های مختلف حضوری پررنگ ندارند، توضیح داد: مشارکت زنان در فعالیت های مالی و بازرگانی در سالی که به نام جهش فراوری نامگذاری شده نه تنها باعث شناخت ظرفیت و توانایی های آنان می گردد بلکه در توسعه مالی و اجتماعی جامعه و تحقق این شعار نیز نقش کلیدی می توانند داشته باشند.

به گفته وی، توسعه تشکل های مالی زنان، اصلاح باورها و دیدگاه های بخش خصوصی نسبت به این قشر می تواند به تحقق راهبردی مورد نظر در اشتغالزایی آنان برای ورود به حوزه بازرگانی بین المللی یاری به سزایی کند.

نایب رییس کانون ملی زنان بازرگان ایران ادامه داد: دارا بودن کارت عضویت و بازرگانی بیش از 50 بانوی قزوینی، استقرار حدود 30 زن صنعتگر در شهرک ها و سایر نقاط صنعتی و فعالیت بیش از 300 بانوی فعال در بخش های مختلف خدمات، صنایع دستی و مشاغل خانگی تنها بخشی از فعالیت های این قشر در سطح استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

این فعال مالی اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط کانون زنان بازرگان استان با کانون ملی بسیار نزدیک بوده و برنامه ها و فعالیت گسترده ای نیز در حال اجرا است.

وی گفت: رسانه ها بازوان توانمند در حوزه زنان کارآفرین در جامعه هستند و خوشبختانه در این زمینه خبرگزاری جمهوری اسلامی (وبلاگ ماه موزیک) همکاری خوب و سازنده ای را در معرفی زنان کارآفرین استان داشته است.

رسانه ها به دور از نگاه سیاسی باید مطالبه گری نمایند

مشاور کانون زنان بازرگان استان قزوین نیز در این ملاقات گفت: رسانه ها با نقد منصفانه و سازنده، با بیان مطالبات عمومی و جوابگو کردن مدیران می توانند موجب پویایی و جلب اعتماد مردم به نظام شوند.

معصومه مرادیان، رسانه را به عنوان رکن چهارم دموکراسی گره گشای بسیاری از مسائل مردم در حوزه های مختلف دانست که می توانند نقش مطالبه گری از دستگاه های اجرایی و نظارتی را هم در دستور کار خود داشته باشند.

به گفته وی، خبرگزاری وبلاگ ماه موزیک به عنوان یک رسانه منصف و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی در این زمینه توانسته به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کند.

مرادیان با اشاره به ظرفیت های بالقوه مجموعه کانون زنان بازرگان استان قزوین، تاکید نمود: این مجموعه در واقع به عنوان یک ظرفیت مهم مالی، اجتماعی و فرهنگی در استان به شمار رفته که می تواند در صورت حمایت، اتفاقات بزرگی را در رقم بزند.

مشاور کانون زنان بازرگان استان قزوین تاکید نمود: این کانون برای زنانی که در بخش خصوصی کار می نمایند یک مجلس مالی محلی محسوب شده که ظرفیت خوبی را نیز برای بهبود و ارتقا شرایط زنان کارآفرین دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حضور زنان در فعالیت های مالی احتیاج به فرهنگ سازی و حمایت های قانونی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور زنان در فعالیت های مالی احتیاج به فرهنگ سازی و حمایت های قانونی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید