جمهوری خواستار چند کرسی در سنا بدست آوردند؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، فارس نوشت: با پیروزی یک نماینده جمهوری خواه دیگر در انتخابات مجلس سنای آمریکا تعداد کرسی های این حزب در مجلس سنا به 50 رسید.

جمهوری خواستار چند کرسی در سنا بدست آوردند؟

برآورد یک رسانه نشان می دهد که دن سالیوان، نماینده جمهوری خواه ایالت آلاسکا در مجلس سنای آمریکا بار دیگر در رقابت برای ورود به این مجلس پیروز شده است.

با پیروزی او تعداد کرسی های جمهوری خواستار در مجلس سنا به 50 و تعداد کرسی های دموکرات ها در این مجلس به 48 رسیده است. مجلس سنای آمریکا 100 عضو دارد.

نمایندگان دموکرات تا به حال 48 کرسی را در این مجلس به دست آورده اند. با این حال، دموکرات ها هنوز شانس به دست آوردن دو کرسی دیگر در ایالت جورجیا را دارند. اگر چنین گردد، جایگاه های سنا به طور مساوی میان جمهوری خواستار و دموکرات ها تقسیم خواهد شد.

طبق قوانین آمریکا، چنانچه تعداد آرای سناتورها به یک طرح برابر باشد (مثلا 50 رأی موافق و 50 رأی مخالف)، رأی رئیس مجلس سنا که معاون رئیس جمهور آمریکا است سرنوشت آن طرح را تعیین خواهد نمود.

برآورد رسانه های آمریکا نشان می دهد کاملا هریس، معاون جو بایدن رئیس آینده مجلس سنا خواهد بود. طبق قوانین آمریکا، معاون رئیس جمهور آمریکا رئیس مجلس سنای این کشور است و از حق رای در جلسات رای گیری سنا برخوردار است.

برنده رقابت بر سر 2 کرسی سنا در ایالت جورجیا ژانویه 2021 تعیین خواهد شد.رقابت بر سر دو کرسی سنای جورجیا در دور اول برنده نداشت و نامزدهای دموکرات و جمهوری خواه این دو کرسی باید پنجم ژانویه 2021 (16 دی) در دور دوم شانس خودشان را محک بزنند.

انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار گردید و در آن برای تمام 435 عضو مجلس نمایندگان و 35 عضو سنا از مجموع 100 کرسی سنای این کشور رای گیری شد.

پیش از این انتخابات، دموکرات ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار داشتند و جمهوری خواه حائز اکثریت کرسی های مجلس سنا بودند.

در حالی که رقابت سرنوشت ساز سنا ادامه دارد، دموکرات ها توانستند اکثریت خود بر مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ نمایند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، دموکرات ها هم اکنون حداقل 218 کرسی و جمهوری خواستار 201 کرسی مجلس نمایندگان را کسب کردند.

با پیروزی سه نامزد حزب دموکرات در واشنگتن، آریزونا و کالیفرنیا این حزب اکثریت مجلس نمایندگان را حفظ کرد اما در قیاس با دور قبلی که 232 کرسی را در اختیار داشتند، تعداد کمتری کرسی بدست آوردند.

رقابت نزدیک دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره آمریکا در شرایطی ادامه دارد که به رغم اعلام پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن تاکید بر پیروزی خود، از بروز تقلب گسترده در انتخابات خبر داده و شکایت به دادگاه را در پیش گرفته است.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "جمهوری خواستار چند کرسی در سنا بدست آوردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری خواستار چند کرسی در سنا بدست آوردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید