تشک تخت را چگونه تمیز کنیم؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، ما انسان ها یک سوم عمر خود را در خواب می گذرانیم، به همین علت لازم است که تشک مان تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی باشد. آلودگی هایی که به علت تعریق، خون، استفراغ، قهوه و سایر آلودگی های دیگر روی تشک ایجاد می گردد، چنانچه به درستی و به موقع پاک نگردد، مکان مناسبی برای رشد انواع قارچ و میکروب ها خواهند بود. حتی در بعضی موارد آلودگی به داخل تشک نفوذ می نماید و کپک می زند و در نهایت باعث ایجاد بوی ناخوشایندی می گردد. خوشبختانه با استفاده از روش های ساده و کاربردی که در این مقاله توضیح می دهیم به راحتی می توانید هرگونه لکه ای را از روی تشک پاک کنید.

تشک تخت را چگونه تمیز کنیم؟

جارو کردن تخت و استفاده از بخارشوی؛ گام اول برای از بین بردن لکه تشک تخت

اگر برایتان مقدور است تشک را در هوای آزاد و در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا اگر لکه باعث ایجاد بویی نامطلوب شده از بین برود. اگر بخارشوی دارید برترین گزینه برای از بین بردن لکه و هرنوع آلودگی دیگری محسوب می گردد. در غیر اینصورت اگر لکه به لایه های زیرین نفوذ ننموده، کاور تشک را دربیاورید و در ماشین لباس شویی بیاندازید. اما اگر لکه کوچک است و تازه ایجاد شده از یک دستمال میکروفایبر بهره ببرید.

توجه کنید که کشیدن دستمال روی لکه به طور مستقیم باعث پخش شدن لکه می گردد؛ برای جلوگیری از پخش شدن لکه نوک انگشت خود را پشت دستمال قرار دهید و روی لکه به صورت مداوم ضربه بزنید تا لکه جذب دستمال گردد. در نهایت اگر حجم لکه زیاد و به لایه های زیرین نیز نفوذ نموده و غیرقابل پاک شدن است تشک جدیدی تهیه کنید. برای خرید تشک طبی، ضد عرق و حساسیت می توانید از فروشگاه اینترنتی کالای خواب در اصفهان یا شهرهای دیگر یک تشک با قیمت به صرفه و استاندارد سفارش دهید.

چگونه لکه های زرد را از روی تشک تخت پاک کنیم؟ خمیر لکه بر بسازید!

به هیچ عنوان برای از بین بردن هرگونه لکه ای از آب جوش استفاده نکنید؛ چراکه این کار باعث می گردد لکه به عمق تشک نفوذ کند و سخت تر پاک گردد.

برای از بین بردن لکه زرد روی تشک یا هر سطحی ابتدا یک چهارم فنجان آب اکسیژنه را همراه با یک قاشق غذاخوری نمک و مایع ظرفشویی ترکیب کنید. بعد از اینکه مواد موردنظر ترکیب شدند، خمیری چسبانک حاصل می گردد. خمیر را روی تشک بریزید و بعد از چند دقیقه با دستمال تمیزی آن را پاک کنید. از خمیری که درست نموده اید برای از بین هرگونه لکه روی مبل و رومیزی نیز می توانید بهره ببرید.

تمیز کردن تشک تخت با جوش شیرین و سرکه؛ هرگونه لکه ای را از بین ببرید!

جوش شیرین یکی از قوی ترین پاک کننده لکه از هر سطوحی است. اگر لکه مانند روغن و سایر آلودگی های دیگر روی تشک خشک شده بهتر است مقداری جوش شیرین روی لکه ها بریزید و بعد از 30 دقیقه آن را با جاروبرقی تمیز کنید. در ادامه چنانچه لکه باعث ایجاد بوی ناخوشایندی شده است، پیشنهاد می کنیم مقداری سرکه روی لکه اسپری و با دستمال خشک آن را تمیز کنید.

سرکه بوی تند و تیزی دارد و برای همه خوشایند نیست به همین علت می توانید پنجره اتاق را باز یا فضا را با خوشبو کننده اسپری کنید. البته لکه تشک هایی که از مواد بازیافتی ساخته شده اند سخت تر پاک می گردد! هنگام خرید لوازم شخصی لازم است که به کیفیت بیش از هر چیزی توجه کنید. به همین علت هنگام خرید لوازم شخصی قیمت حوله تن پوش، تشک، متکا، شانه، مسواک و لوازم آرایشی مقرون به صرفه و نحوه بسته بندی لوکس را نادیده بگیرید و از برند و فروشگاه معتبری خرید کنید.

اسپری لکه بر، آخرین راه چاره برای از بین بردن لکه زرد روی تشک تخت!

اگر لکه ها آنقدر جان سخت اند و به راحتی با جوش شیرین، سرکه و بخارشوی از بین نمی فرایند نگران نباشید؛ خوشبختانه برای از پاک کردن انواع لکه ها اسپری لکه بر تشک مخصوصی در بازار وجود دارد. ابتدا روی دستمال میکروفایبر یا هر دستمال تمیز و خشک دیگری با لکه بر اسپری کنید. سپس دستمال را روی لکه ها بکشید. اسپری لکه بر معمولاً بعد از 15 دقیقه اثر می نماید و می توانید با یک دستمال مرطوب روی آن بکشید.

با خرید محافظ تشک از فروشگاه آنلاین صفاهوم از لک شدن تشک تختتان پیشگیری کنید!

در این مقاله با روش های مختلفی از جمله اسپری لکه بر، جوش شیرین، سرکه، بخارشوی و آب اکسیژنه توضیح دادیم که تشک تخت را چگونه تمیز کنیم. یکی از برترین روش ها برای پیشگیری از آلودگی تشک، خرید محافظ تشک است.

فروشگاه اینترنتی صفاهوم سابقه 80 سال حضور و فعالیت در عرضه انواع کالای خواب و حمام را دارد. چنانچه در مورد خرید تشک استاندارد سوال یا احتیاج به مشاوره دارید با کارشناسان مجرب صفاهوم به شماره تلفن 03132230196 تماس بگیرید.

منبع: تجارت نیوز

به "تشک تخت را چگونه تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشک تخت را چگونه تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید