به بهانه خداحافظی آگوئرو از دنیای فوتبال؛ گلزنی قهار با آماری فوق العاده

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، خبرگزاری خبرنگاران- ستاره آرژانتینی بارسلونا امروز از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او قبل از آغاز صحبت هایش نتوانست خودش را کنترل کند و آغاز به گریه کرد.

به بهانه خداحافظی آگوئرو از دنیای فوتبال؛ گلزنی قهار با آماری فوق العاده

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سرخیو آگوئرو، یکی از برترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس از فوتبال خداحافظی کرد. سرخیو آگوئرو، مهاجم 33 ساله آرژانتینی که پس از ترک منچسترسیتی راهی بارسلونا شد، به دلیل مسائل قلبی جدی مجبور شد فوتبال بازی کردن را کنار بگذارد. سرخیو آگوئرو که در یک کنفرانس خبری رسما خداحافظی اش از فوتبال را بیان کرد، یکی از برترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس است. او مجموعا در 786 بازی رسمی توانسته 427 گل به ثمر برساند و فاتح 19 جام گردد. به مناسبت خداحافظی آگوئرو از فوتبال، نگاهی داریم روی آمارهای فوق العاده و منحصر به فردی که او توانسته در فوتبال ثبت کند. این آمارها از اوپتا و بلیچر ریپورت جمع آوری شده اند:

سرخیو آگوئرو برترین گلزن تاریخ منچسترسیتی است. او در 390 بازی رسمی برای سیتی، 260 گل به ثمر رسانده است. او در سال 2017 و بازی مقابل ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا از رکورد 177 گل اریک بروک به عنوان برترین گلزن تاریخ منچسترسیتی عبور کرد.

آگوئرو، چهارمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس است؛ او در 275 بازی، پیروز شده 184 گل به ثمر برساند. آلن شیرر 260 گل، وین رونی 208 گل و اندی کول 187 گل به ثمر رسانده اند و این یعنی سرخیو آگوئرو برترین گلزن غیر بریتانیایی لیگ برتر انگلیس است.

سرخیو آگوئرو با زدن 184 گل در لیگ برتر انگلیس، برترین گلزن تاریخ این مسابقات برای یک باشگاه است. بعد از او وین رونی با زدن 183 گل برای منچستریونایتد در رده دوم از این حیث قرار گرفته است.

سرخیو آگوئرو به صورت میانگین در هر 108 دقیقه یک گل برای منچسترسیتی در لیگ برتر زده است. این یعنی او از نظر نرخ گلزنی بر دقیقه برترین آمار را در تاریخ لیگ برتر دارد. فاصله این مهاجم آرژانتینی با نفر دوم بسیار بالاست؛ تیری آنری به صورت میانگین هر 122 دقیقه یک گل در لیگ برتر زده است.

حتی اگر فقط بازی مقابل تیم های آرسنال، چلسی، لسترسیتی، لیورپول، منچستریونایتد و تاتنهام را لحاظ کنیم، بازهم سرخیو آگوئرو در رده چهارم مشترک برترین نرخ گلزنی تاریخ لیگ برتر قرار می گیرد. رود فن نیستلروی با ثبت میانگین هر 128 دقیقه یک گل در لیگ برتر، در رده چهارم برترین نرخ گلزنی بر دقیقه تاریخ لیگ برتر است.

اگر سرخیو آگوئرو 2520 دقیقه دیگر هم برای منچسترسیتی به میدان می رفت و هیچ گلی نمی زد، بازهم رکورد برترین نرخ گلزنی بر دقیقه در تاریخ لیگ برتر انگلیس را می توانست داشته باشد. نکته جالب این جاست 2520 دقیقه معادل 28 بازی کامل است!

آگوئرو در 6 فصل مجزا پیروز شده بیش از 20 گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر برساند. فقط آلن شیرر با زدن بیش از 20 گل در 7 فصل مجزا، آمار بهتری نسبت به آگوئرو در لیگ برتر دارد. پنج فصل از این شش فصل به صورت متوالی از سال های 2014 تا 2019 رقم خورده است.

سرخیو آگوئرو تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر است که در بازی اول و آخرش در این مسابقات پیروز شده دو گل بزند. او هر دو گل را پس از ورود به زمین به عنوان یار تعویضی به ثمر رسانده است! آگوئرو در 179 بازی برای اتلتیکو مادرید و بارسلونا، در 100 گل مشارکت مستقیم داشته است (75 گل و 15 پاس گل).

سرخیو آگوئرو یکی از تنها دو بازیکنی تاریخ است که مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا هت تریک نموده است (دیگر بازیکن، کریستیانو رونالدوست).

سرخیو آگوئرو با 12 هت تریک، بیشترین تعداد هت تریک در تاریخ لیگ برتر را دارد. آگوئرو در ملاقات برابر آلاوس دچار عارضه قلبی شد و در همان اواسط مسابقه زمین را به مقصد بیمارستان ترک کرد. در ابتدا باشگاه بارسلونا بیان کرد سرخیو آگوئرو حداقل سه ماه قادر به بازی کردن نیست و در ادامه شرایط این بازیکن برای بازگشت احتمالی آنالیز خواهد شد. 29 آبان جرارد رومرو خبرنگار نزدیک به باشگاه بارسلونا بیان کرد این اتفاق رخ نخواهد داد و وداع این بازیکن با جهانی فوتبال مسجل شده است. اینکه سرخیو آگوئرو با برگزاری یک نشست مطبوعاتی، خبر خداحافظی خود از فوتبال به دلیل بیماری قلبی را اعلام خواهد نمود.

سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی باشگاه بارسلونا پس از گذشت حدوداً یک ماه بالاخره در خصوص آینده خود تصمیم گیری کرد. این مهاجم در بازی مقابل آلاوز با درد قفسه سینه از زمین بازی خارج شد و حال در این کنفرانس خبری تصمیم خود مبنی بر خداحافظی از فوتبال را بیان کرد. تمام اعضای تیم اصلی بارسلونا، پپ گواردیولا و چیکی بگریستین در این کنفرانس خبری حضور داشتند. به گزارش طرفداری، سرخیو آگوئرو در این کنفرانس خبری گفت:

این کنفرانس برای این است که به شما اطلاع دهم من تصمیم گرفته ام فوتبال بازی کردن را متوقف کنم. تصمیم گرفته ام دیگر فوتبال حرفه ای بازی نکنم و این لحظه بسیار سختی است. این سخت ترین تصمیم زندگی من است. این تصمیم را به خاطر سلامتی و مسئله ای که یک ماه پیش برایم پیش آمد، گرفتم. این برترین تصمیم برای من است. دکترها به من گفتند که برترین کار برای من این است که دیگر بازی نکنم. من ده روز پیش این تصمیم را گرفتم و می خواستم به همه بگویم که هر کاری از دستم بر می آمد انجام دادم. به دوران حرفه ای خود افتخار می کنم و بابت آن مسرورم.

من همواره رویای فوتبال بازی کردن را داشتم. رویای من فوتبال بازی کردن در بالاترین سطح بود. هرگز فکر نمی کردم بتوانم در اروپا بازی کنم. از ایندپندینته سپاسگزارم، من آن جا تمرین کردم، آن ها وقتی من 18 ساله بودم روی من ریسک کردند. از اعضای منچسترسیتی که می دانند چه حسی نسبت به آن ها دارم نیز سپاسگزارم. آن ها رفتار بسیار خوبی با من داشتند. از اعضای بارسا و خوان لاپورتا که با من تماس گرفت، سپاسگزارم. من می دانستم که به یکی از برترین باشگاه های جهان می آیم و آن ها با من خیلی خوب رفتار کردند. و تیم ملی آرژانتین که از همه بیشتر آن را دوست دارم. از طرفداران تمام باشگاه هایی که در آن ها بازی نموده ام و دوست دارم خاطرات زیبایی که تجربه نموده ام را حفظ کنم.

از خانواده ام تشکر می کنم که از ابتدا همراه من بودند و مرا حمایت کردند. از هم تیمی هایم نیز سپاسگزارم که به رشد و پیشرفت من یاری کردند. می خواهم شرح دهم که هر کاری می توانستم کردم تا ببنیم هیچ امیدی وجود دارد یا نه اما امید زیادی وجود نداشت. نمی دانم الان چه چیزی در انتظار من است. من می دانم که افراد زیادی وجود دارند که مرا دوست دارند و برترین ها را برای من می خواهند. با سری بالا از فوتبال خداحافظی می کنم.

دوران حضور در بارسلونا؟ اینجا می مانم. حسی که اینجا داشتم را جای دیگری تجربه نکردم. مردم اینجا بسیار متعصب هستند، از کوچک تا بزرگ را در خیابان ها می بینم و این مرا بسیار شگفت زده کرد. مردم بسیار با محبت بودند. من دوست داشتم اینجا باشم و یاری کنم اما هر چیزی به یک دلیلی اتفاق می افتد و من برای بارسا برترین ها را آرزو دارم. آن ها هم تیمی های بسیار خوبی هستند و بازیکنان جوانی در تیم حضور دارند که خواستار یادگیری هستند. من بسیار مسرورم.

الان احساس خوبی دارم. مشخصاً دو هفته اول سخت بود. وقتی اولین تست پزشکی ام را انجام دادم، دکترها به من گفتند که به احتمال زیاد قادر به ادامه فوتبال نیستم و کاملاً از این قضیه مطلع بودم اما آسان نبود. وقتی به من گفتند این قضیه قطعی است، چند روز طول کشید تا با آن کنار بیایم. الان خوبم اما بله، سخت است. این اتفاق در 33 سالگی برای من اتفاق افتاده و نه زودتر اما همان طور که گفتم، از یک طرف به دوران حرفه ای ام افتخار می کنم و خدا را شکر می کنم که این اتفاق در سن کمتری برای من رخ نداد. اما در کل از دوران حرفه ای ام بسیار مسرورم.

هر کسی همواره می خواهد چیزهای بیشتری ببرد اما من بابت جام هایی که برده ام، بسیار مسرورم و همواره می توان چیز بیشتری کسب کرد اما فکر می کنم من برترین کار را برای خودم و باشگاهم انجام دادم چون همواره می گویم در نهایت بازیکنان بخشی از تیم را تشکیل می دهند و هر کاری که کردم برای یاری به تیم و باشگاه بود.

برترین لحظات دوران حرفه ای ات؟ گل بسیار زیبای من مقابل ریسینگ با پیراهن ایندپندینته، لحظه بسیار زیبایی در دوران حرفه ای من بود. در 17 سالگی، آن زیباترین گل اولی بود که من به ثمر رساندم. سپس با اتلیتکو مادرید در لیگ اروپا، لحظات بسیار مسرور نماینده ای داشتم. در منچسترسیتی گل منجر به قهرمانی ام که باعث کسب اولین جام لیگ برتر و اولین جام منچسترسیتی در طول سال ها شد. و آخرین لحظه من در کوپا آمریکا، من کم بازی کردم اما بازیکنان را همراهی کردم و این چیزی بود که سال ها به دنبالش بودیم. من بسیار مسرور بودم. و آخرین لحظه نیز مربوط به بازی مقابل رئال مادرید است. بد نیست، درسته؟ این که آخرین گلت مقابل رئال مادرید در ال کلاسیکو باشد.

این اتفاق الان برای من اتفاق افتاده چون هر اتفاقی به دلیلی رخ می دهد و مثبت است چون من الان اینجا هستم و می توانم این ها را بگویم. اما بله این اتفاقی مثبت است که این مشکل را الان تشخیص دادند. سعی می کنم در خارج از فوتبال مسرور باشم و از تمام لحظاتم لذت ببرم. فوتبالیست بودن ساده نیست. تمرینات، بازی، مسافرت های روزانه. باید احترام زیادی برای بازیکنان قائل شد. من ارتباطم با فوتبال را حفظ می کنم و می توانم از زندگی ام لذت بیشتری ببرم. الان آرام هستم، مدتی کاری نخواهم کرد. نمی توانم بگویم شما مرا چگونه به یاد خواهید آورد، ترجیح می دهم مردم در خصوص چیزهایی که لایقش بودم صحبت نمایند یا هر نامی که می خواهند روی دوران حرفه ای من بگذارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "به بهانه خداحافظی آگوئرو از دنیای فوتبال؛ گلزنی قهار با آماری فوق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهانه خداحافظی آگوئرو از دنیای فوتبال؛ گلزنی قهار با آماری فوق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید