بارش های اخیر 920 میلیارد ریال به راه های کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: بارش های اخیر افزون بر 920 میلیارد ریال به راه های اصلی و روستایی در مناطق مختلف استان خسارت وارد نموده است.

بارش های اخیر 920 میلیارد ریال به راه های کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک آنلاین به نقل از ایرنا، محمد نصیری راد گفت: این میزان خسارت حدود 63 کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی در سطح استان را شامل می گردد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای و حدود 50 درصد از خسارت ها به ابنیه های فنی و پل ها وارد شده است، گفت: بیشترین میزان خسارت به محور یاسوج- باغچه سادات - سرفاریاب، یاسوج -بابامیدان و همچنین بعضی جاده های روستایی از جمله جاده شاه غالب مارگون وارد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت: حدود 20 روستا در مناطقی از کاکان بویراحمد، مارگون و دیشموک طی بارش های اخیر مسدود شده است و یا تردد به کندی در آنها جریان دارد.

نصیری با بیان این که بارش های اخیر در بسیاری از مناطق استان بیشتر به صورت باران است، گفت: در بقیه محورها با کوشش راهداران مسئله ای در جریان تردد خودروها وجود نداشته است.

سامانه های بارشی فروردین امسال در کهگیلویه وبویراحمد اگرچه به شدت بارش های مدت مشابه سال قبل نبود اما مشکلاتی را نیز در این فصل کرونایی برای بسیاری از مناطق استان بویژه ساکنان محله های پایین شهر یاسوج و دیگر مناطق استان به وجود آورد و سبب طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر درون شهری شد.

همچنین در اثر سرما و بارش های فروردین امسال تا پیش از بارش های 2 روز گذشته رقمی افزون بر یک هزار و 850 میلیارد ریال به بخش های مختلف و زیربنایی استان اعم از راه، کشاورزی، آب و منازل مسکونی در سطح استان خسارت وارد نموده است.

بارش رحمت الهی علاوه بر ایجاد خسارات وارده به بخش های مختلف برکات زیادی نیز به همراه داشت و سبب پرشدن بیش از 90درصد ظرفیت سدهای مهم و عظیم در کهگیلویه وبویراحمد از جمله سد مخزنی کوثر گچساران و شاه قاسم البته تا پیش از بارش های 2 روز گذشته در یاسوج شده است.

بارندگی های سال آبی جاری (اول مهر تا به امروز) 208.51 میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر نموده است که از این میزان 36.61 میلیون متر مکعب آن در بهار امسال بوده است.

میزان بارندگی ثبت شده از ابتدای امسال تا به امروز در ایستگاه هواشناسی سد کوثر 359میلیمتر بوده که 94میلیمتر از این میزان مربوط به بارندگی فروردین بوده است.

میزان ذخیره آب سد کوثر در گچساران هم اکنون 495.13 میلیون متر مکعب است که معادل 90.5 درصد از ظرفیت این سد است.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد نیز اعلام نموده طی بارش های 2 روز گذشته در بعضی مناطق از جمله منصور خانی کاکان بویراحمد به میزان 144 میلی متر باران ثبت شده است.

ولی بهره مند همچنین میزان بارش طی این مدت وتا ساعت 11 امروز در منطقه دشت روم بویراحمد، گنجگون، یاسوج، دوگنبدان و دهدشت را نیز به ترتیب 116، 108، 86، 21 و 25 میلی متر مطرح نمود.

وی کمترین میزان بارش در این مدت را مربوط به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به میزان حدود هفت میلی متر ذکر کرد.

بر اساس گزارش هواشناسی کهگیلویه وبویراحمد بارش ها تا روز دوشنبه هفته جاری در مناطق مختلف ادامه دارد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 79 گردنه با 2 هزار و 846 کیلومتر و جاده و 66 نقطه به طول 327 کیلومتر محور برفگیر است.

این استان با هشت شهرستان، 17 شهر و یکهزارو 674 روستا حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از عظیمراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

از این میزان 142 کیلومتر عظیمراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بارش های اخیر 920 میلیارد ریال به راه های کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش های اخیر 920 میلیارد ریال به راه های کهگیلویه و بویراحمد خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید