استقبال معاون اول رییس جمهور از پیشنهاد ایجاد امکان گردشگری در 14 جزیره خلیج فارس

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، معاون اول رئیس از پیشنهاد مهدی دوستی استاندار هرمزگان در مورد ایجاد شرایط سفر گردشگران به همه جزایر استان هرمزگان استقبال کرد.

استقبال معاون اول رییس جمهور از پیشنهاد ایجاد امکان گردشگری در 14 جزیره خلیج فارس

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ ماه موزیک، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه وبینار ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که امروز با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و مهندس سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برگزار گردید، با ارائه گزارشی از سفر های نوروزی در استان هرمزگان، مطرح نمود: از 26 اسفند ماه سال 1400 تا هشتم فروردین ماه سال 1401 در مجموع بیش از دو میلیون و 419 هزار نفر مسافر نوروزی وارد استان هرمزگان شده اند که نسبت به نوروز سال گذشته رشد 70 درصدی و نسبت به نوروز سال 98 رشد 36 درصدی ورود مسافر به استان را داشته ایم.

وی با اشاره به کاهش 10 درصدی آمار فوت بر اثر تصادفات رانندگی در نوروز امسال در هرمزگان، ادامه داد: در این مدت 629 هزار دستگاه خودرو وارد استان هرمزگان شده و 129 هزار نفر نیز به وسیله هوایی و فرودگاه های استان و 22 هزار نفر به وسیله ریلی وارد استان هرمزگان شده اند.

استاندار هرمزگان از افزایش 360 درصدی تردد های جهانگردی دریایی در هرمزگان اطلاع داد و اضافه کرد: در این مدت دو میلیون و 140 هزار نفر جابجایی مسافر به جزایر استان صورت گرفت و 630 هزار نفر سفر با شناور ها جهت بازدید از جاذبه های دریایی استان هرمزگان همانند جنگل های حرا انجام شده و نزدیک به نیم میلیون جابجایی خودرو به جزایر هرمزگان انجام شده است.

دوستی، توسعه جهانگردی دریایی و تنوع بخشی به مقاصد سفر در هرمزگان را از مهم ترین اقدامات انجام شده و اهداف تحقق یافته در ایام نوروز سال 1401 بیان کرد که با برنامه ریزی دولت سیزدهم صورت گرفت و توضیح داد: در حال حاضر از 14 جزیره استان هرمزگان، پنج جزیره مقصد جهانگردی محسوب می شوند که پیگیر هستیم شرایط برای حضور جهانگردان در دیگر جزایر استان نیز فراهم گردد تا ظرفیت جهانگردی همه جزایر مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا از سازمان بنادر و دریانوردی می خواهیم به همه جزایر خدمات حمل و نقل دریایی ارائه دهد.

وی با اشاره به اتخاذ تمامی تمهیدات جهت ارائه خدمات به جهانگردان نوروزی در هرمزگان، گفت: با تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان و 14 کمیته زیرمجموعه این ستاد، 70 جلسه برگزار گردیده است و برپایی نوروزگاه در بندرعباس در راستای معرفی و نمایش آداب و رسوم و فرهنگ همه شهرستان های استان هرمزگان و برگزاری 30 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی نیز از جمله دیگر اقدامات بوده است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: بعلاوه 269 مدرسه با هزار و 221 کلاس درس جهت اقامت جهانگردان آماده و ظرفیت تمامی مراکز اقامتی استان هرمزگان در نوروز تکمیل شد.

در ادامه این جلسه نیز، دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با تشکر و قدردانی از اقدامات خوب انجام شده جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در هرمزگان و با استقبال از پیشنهاد مهندس دوستی استاندار هرمزگان در مورد ایجاد شرایط سفر جهانگردان به همه جزایر استان هرمزگان، بر لزوم فعال شدن ظرفیت جهانگردی در تمامی 14 جزیره استان هرمزگان تاکید نمود و دستور برنامه ریزی برای تحقق این امر را به وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه صادر کرد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا یاری لازم را داشته باشد و وزارتخانه های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با همکاری یکدیگر، بستر ورود جهانگرد به همه جزایر هرمزگان را فراهم نمایند.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: زمینه و جاذبه های جهانگردی بسیاری در جزایر هرمزگان وجود دارد و در همه 14 جزیره این استان باید جهانگرد حضور یابد که حمایت لازم را در این خصوص خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استقبال معاون اول رییس جمهور از پیشنهاد ایجاد امکان گردشگری در 14 جزیره خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال معاون اول رییس جمهور از پیشنهاد ایجاد امکان گردشگری در 14 جزیره خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید