آخر هفته بارانی و گاه طوفانی در چند استان ، خیزش گرد و خاک در بخش هایی از کشور ، نوار شمالی خنک می گردد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سازمان هواشناسی از بارش باران و تگرگ، رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور طی امروز و تعطیلات آخر هفته اطلاع داد.

آخر هفته بارانی و گاه طوفانی در چند استان ، خیزش گرد و خاک در بخش هایی از کشور ، نوار شمالی خنک می گردد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، سازمان هواشناسی کشور اعلام نمود که امروز (چهارشنبه ) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان های واقع در سواحل دریای خزر، شمال غرب ، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، بخش هایی از استان های قم ، اصفهان، یزد، کرمان، فارس ، سیستان و بلوچستان و به تدریج خراسان شمالی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده گاهی همراه با وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد گردوخاک و تگرگ رخ می دهد.

روز پنجشنبه همین شرایط ، علاوه بر منطقه ها ذکرشده، برخی نقاط استان های واقع در غرب و استان های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز در بر خواهد گرفت .

آدینه در غرب ، شمال غرب ، غرب سواحل دریای خزر و بعلاوه در دامنه های جنوبی البرز جو آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود. تنها در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی ، خراسان رضوی و سمنان بارش خواهد بود.

بعلاوه روز آدینه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات اصفهان، شمال شرق فارس ، یزد، کرمان، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رشد ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش بینی می گردد.

شنبه در برخی نقاط شمال غرب ، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و استان های قم ، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس ، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه در شمال غرب ، دامنه های شمالی و جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی ، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است تا روز پنجشنبه در استان های قزوین ، البرز، تهران و قم در ساعات بعدازظهر تندباد لحظه ای و خیزش گردوخاک و تا روز آدینه در نوار شرقی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید خواهد بود.

طی امروز و فردا به سبب نفوذ هوای خنک ، در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می دهد.

روز پنجشنبه تا ظهر آدینه خلیج فارس و دریای عمان و تا پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخر هفته بارانی و گاه طوفانی در چند استان ، خیزش گرد و خاک در بخش هایی از کشور ، نوار شمالی خنک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخر هفته بارانی و گاه طوفانی در چند استان ، خیزش گرد و خاک در بخش هایی از کشور ، نوار شمالی خنک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید