کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت اطلاع داد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، ایسنا نوشت: خبرگزاری رسمی پیونگ یانگ امروز (پنج شنبه) اظهار داشت، کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک مافوق صوت آزمایش کرد که 700 کیلومتر به پرواز عایدی و بدون خطا به هدف اصابت کرد.

کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت اطلاع داد

براساس گزارش خبرگزاری کی.سی. ان.ای، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در مراسم شلیک این موشک حضور نداشت.

در این گزارش آمده است: پرتاب های پیروزیت آمیز آزمایشی پی در پی در بخش موشک مافوق صوت دارای اهمیت استراتژیک در تسریع کار مدرن سازی نیروی استراتژیک ملی پیشنهاد شده به وسیله کنگره هشتم حزب و تکمیل مهمترین وظیفه در بین پنج وظیفه برتر در بخش تسلیحات استراتژیک برنامه پنج ساله کشور است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی پیشتر اعلام نموده بود که کره شمالی صبح چهارشنبه احتمالا یک موشکی که گمان می رود بالستیک بوده باشد، به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

این آزمایش، پس از پرتاب موشک بالستیک تازه به وسیله پیونگ یانگ در اکتبر سال گذشته، اولین آزمایش موشکی کره شمالی در سال 2022 به شمار می رود

در سال 2021، کره شمالی خاطرنشان کرد که یک سری آزمایش های موشکی پیروز انجام داده است، از جمله پرتاب نوع تازه موشک بالستیک از یک زیردریایی، یک موشک کروز دوربرد و یک موشک مافوق صوت از یک قطار.

این آزمایش موشکی تازه در حالی انجام شد که کره شمالی به دعوت آمریکا برای انجام مذاکرات بین دو کشور پاسخ نداده است. در پی آن، نمایندگان اتمی ارشد کره جنوبی و آمریکا چهارشنبه گفت وگویی تلفنی در خصوص تازه ترین پرتاب موشکی کره شمالی و بعلاوه واکنش متحدان برگزار کردند.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید