چگونه کووید 19 می تواند بر پسوریازیس تأثیر بگذارد؟

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، محققان هر روز، اطلاعات بیشتری در خصوص چگونگی تأثیر ویروس کرونا بر بیماری های مزمن مختلف می یابند، اما هنوز هم موارد ناشناخته زیادی وجود دارد. در اینجا خطراتی که مبتلایان به پسوریازیس با آن روبرو هستند را توضیح می دهیم.

چگونه کووید 19 می تواند بر پسوریازیس تأثیر بگذارد؟

آیا کرونا در کمین مبتلایان به پسوریازیس است؟

متخصصان اطلاعات کافی برای گفتن اینکه آیا مبتلایان به پسوریازیس در مقایسه با بقیه افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید 19 قرار می گیرند را ندارند. طبق گفته بنیاد ملی پسوریازیس، تعیین نیست که آیا داشتن پسوریازیس به طور معناداری خطرات ناشی از ابتلا به کرونا را کاهش می دهد یا شدت بیماری را بیشتر می نماید.

موضوع شناخته شده این است که افراد مبتلا به پسوریازیس، بیشتر در معرض سایر بیماری های خطرناک مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و حتی بیماری انسداد ریوی مزمن هستند. جوئل گلفاند، متخصص پوست و اپیدمیولوژیست می گوید: ما می دانیم که تمام این بیماری ها، خطر روبروه با عوارض شدید کووید 19 را بیشتر می نماید. او می افزاید: اگر به اسم مثال مبتلا به پسوریازیس و فشار خون بالا هستید، یا پسوریازیس و دیابت دارید، توصیه می گردد تمام نکات و پروتکل های بهداشتی در برابر عفونت ویروس کرونا را با دقت رعایت کنید به ویژه اگر بیش از 65 سال سن دارید.

گلفاند می گوید: من برای بیماران مبتلا به پسوریازیس مانند هر فرد دیگری، اهمیت فاصله اجتماعی، شستن منظم دست ها، ماسک پوشیدن در محیط عمومی و مواردی از این دست را توضیح می دهم. من فکر می کنم کار در خانه روش خوبی برای محدود کردن خطر ابتلا به کروناست.

کرونا چگونه بر پسوریازیس تاثیر می گذارد؟

اگرچه متخصصان هنوز به طور قطع نمی توانند از چگونگی تاثیر ویروس کرونا بر بدن فرد مبتلا به پسوریازیس بگویند اما گزارش هایی از افراد دارای پسوریازیس که مبتلا به ویروس کرونا شده اند منتشر شده است. گلفاند می گوید: بعضی از این گزارش ها از لزوم استفاده از دارویی برای درمان کرونا می گویند که باعث تشدید پسوریازیس می گردد. بعلاوه بعضی از اطلاعات اینطور توضیح می دهد که افراد مبتلا به کرونا مجبور به قطع داروهای سرکوب نماینده سیستم ایمنی بدن خود مانند سیکلوسپورین شدند که این کار باعث تشدید بیماری پسوریازیس در آنها شده است. گلفاند می گوید: به طور کلی، عفونت های ویروسی اغلب تشدید پسوریازیس در افراد را همراه دارد، زیرا کرونا باعث افزایش واکنش ایمنی بدن می گردد و پسوریازیس یک بیماری ایمنی است.

آیا در صورت ابتلا به کرونا باید تغییری در داروهای پسوریازیس داد؟

در حال حاضر یک آزمایش بالینی در ایتالیا برای ارزیابی شیوع و بروز کووید 19 در افرادی که پسوریازیس مزمن دارند و تحت درمان های سرکوب نماینده سیستم ایمنی هستند، در حال اجرا است. تا به دست آمدن نتایج دقیق، بنیاد ملی پسوریازیس توصیه می نماید که افراد در صورت ابتلا به کرونا حتما با پزشک پوست خود مشورت نمایند. تصمیم گیری در خصوص قطع یا ادامه درمان باید بسته به شدت بیماری پسوریازیس به صورت موردی به وسیله فرد و پزشک آنالیز گردد.

راهی برای حفظ سیستم ایمنی بدن وجود دارد؟

واقعیت این است که هیچ نوع ویتامین یا مکملی وجود ندارد که فرد مبتلا به پسوریازیس بتواند با مصرف آن، از خود در برابر کووید 19 محافظت کند. گلفاند می گوید: مهمترین نکته حفظ کلی سلامتی است. برترین کاری که افراد می توانند انجام دهند، تغذیه سالم، ورزش منظم، کوشش برای حفظ وزن متناسب و عدم مصرف نوشیدنی های الکلی است.

در این زمینه بخوانید:

واکسن ب ث ژ بر همه گیری کووید 19 موثر است؟

8 استفاده اشتباه و رایج درباره مواد ضد عفونی نماینده

آیا اضطراب کرونا می تواند پسوریازیس را بدتر کند؟

همه گیری کرونا سبک زندگی افراد در سراسر دنیا را تغییر داده و این موضوع برای بسیاری با افزایش سطح استرس و مسائل خلقی همراه بوده است. گلفاند توضیح می دهد: افراد مبتلا به پسوریازیس می دانند که استرس باعث تشدید این بیماری می گردد. به اسم مثال، هنگامی که افراد طلاق می گیرند یا واقعه آسیب زای دیگری را تجربه می نمایند، ممکن است با حمله پسوریازیس روبرو شوند. توجه به رژیم غذایی، ورزش منظم و خواب زیاد، همراه با روش های تسکین دهنده استرس مانند مراقبه فکر می تواند به بهبود استرس و پسوریازیس در بعضی از افراد یاری کند. وی اضافه می نماید: در شرایطی که احساس می کنید به یاری حرفه ای برای کنترل استرس احتیاج دارید با پزشک متخصص مشورت کنید.

منبع: ایرنا زندگی

به "چگونه کووید 19 می تواند بر پسوریازیس تأثیر بگذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کووید 19 می تواند بر پسوریازیس تأثیر بگذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید