پنتاگون تسلیحات فراصوتی نو آزمایش کرد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، در پی پرتاب آزمایشی موشک های فضاپیمای هسته ای چین که جو بایدن آن را نگران کننده خوانده است، نیروی زمینی و نیروی دریایی ارتش آمریکا نمونه های اولیه سلاح فراصوتی را آزمایش نموده و خبر از موفقیت آمیز بودن این آزمایشات دادند.

پنتاگون تسلیحات فراصوتی نو آزمایش کرد

پنتاگون اظهار داشت، نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش آمریکا آزمایشاتی در راستای پیشبرد برنامه فراوری تسلیحات مافوق صوت این کشور و روی نمونه های اولیه مربوط به این تسلیحات را به شکل موفقیت آمیز اجرا نموده اند و این آزمایشات پشتیبان توسعه تسلیحاتی تازه هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این آزمایشها درست در همان روزی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به تسلیحات مافوق صوت چین ابراز نگرانی کرد، اجرا شدند.

در بیانیه پنتاگون آمده است، لابراتوارهای ملی ساندیا مجری این آزمایشات متعلق به تاسیسات پروازی والوپس ناسا در ویرجینیا بوده اند و این آزمایشها به توسعه قابلیت حمله متعارف فوری (CPS) در نیروی دریایی و حمله تهاجمی مافوق صوت با استفاده از موشک مافوق صوت دوربرد (LRHW) نیروی زمینی ارتش آمریکا یاری می نمایند.

در حالی که چین گزارش های مربوط به آزمایش خود در زمینه موشک مافوق صوتی که زمین را دور زد، انکار و ادعا نموده است که یک آزمایش معمولی فضاپیما بوده است، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ادعای اجرای این آزمایش در ماه اوت که طبق گزارش ها، پنتاگون را غافلگیر نموده بود، ابراز نگرانی کرد.

گزارش شده، ارتش و نیروی دریایی یک موشک مافوق صوت معمولی را در سال اقتصادی 2022 که از اول اکتبر شروع شده است، آزمایش خواهند کرد.

سلاح های مافوق صوت با بیش از پنج برابر سرعت صوت یا حدود 3853 مایل در ساعت (6200 کیلومتر بر ساعت) در قسمت فوقانی جو حرکت می نمایند.

پنتاگون در بیانیه ای اظهار داشت که این آزمایش ها فن آوری های پیشرفته مافوق صوت ، قابلیت ها و سیستم های نمونه اولیه را در یک محیط عملیاتی واقعی نشان داد.

آمریکا از اوایل دهه 2000 به طور فعال توسعه سلاح های مافوق صوت را به عنوان بخشی از برنامه حمله سریع جهانی متعارف خود دنبال نموده است.

شرکت هایی مانند لاکهید مارتین و ریتیون در حال توسعه قابلیتهای سلاح های مافوق صوت برای آمریکا هستند.

این بیانیه چند روز بعد از گزارش فایننشال تایمز منتشر شد مبنی بر این که چین سلاحی را آزمایش نموده که پیش از بازگشت به زمین و ناکامی در اصابت به هدف، دور مدار پایین زمین پرواز نموده است.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه اظهار داشت که دولت به وسیله کانال های سیاسی در خصوص فناوری موشکی ما فوق صوتی چین ابراز نگرانی نموده است اما او به وبلاگ ماه موزیک گفت که آن ها از رقابتی تنگاتنگ تا زمانی که به درگیری تغییر راستا ندهد، استقبال خواهند کرد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه، روز چهارشنبه نامه ای به رئیس سنا فرستاد و در آن از یک گروه اطلاعاتی و وزارت دفاع در خصوص این رویداد تغییردهنده بازی شرح خواست.

سلاح های مافوق صوت با سرعتی پنج برابر دیوار صوتی به لایه های بالاتر جو می رسند. آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی در ماه سپتامبر، سلاح مافوق هواسوز را با موفقیت آزمایش کرد.

در حالی که تایمز به نقل از منبعی مطلع اظهار داشت که آمریکا هیچ نظری ندارد که آن ها چطور این کار را کردند، سفیر انتخابی دولت بایدن در پکن روز پنجشنبه در جلسه کمیته سنا گفت که قدرت چین را نباید دست بالا گرفت و اضافه نمود آن ها دوستان خیلی کمی دارند. متحد واقعی ندارند.

نیکولاس برنز به این کمیته گفت: ما نباید در خصوص قدرت آن ها اغراق کنیم یا قدرت آمریکا را دست کم بگیریم. آنچه احتیاج داریم اعتماد به این است که ایالات متحده کشوری قوی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پنتاگون تسلیحات فراصوتی نو آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون تسلیحات فراصوتی نو آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید