مقایسه ب ام و 528i با فولکس پاسات و رنو تلیسمان

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، امروزه سدان های پرفروشی در بازار است که در جهان، جزء انتخاب های اول مردم به حساب می آید؛ خودروهایی مثل فولکس پاسات 2018، تویوتا کرولا GLI و رنو تلیسمان E3 که در بازار ایران طرفداران زیادی دارند و می توانند تا حدودی با ب ام و رقابت نمایند. در این مقاله، به مقایسه ب ام و 528i با فولکس پاسات و رنو تلیسمان می پردازیم.

مقایسه ب ام و 528i با فولکس پاسات و رنو تلیسمان

مقدمه ای بر مقایسه ب ام و 528i

ب ام و در مدل سری 5 سدان 528i خود، از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ با حجم 2 لیتر استفاده نموده است. موتور این سدان می تواند 245 اسب بخار توان خروجی داشته باشد. این توان برای چنین موتوری فوق العاده به نظر می رسد. ب ام و سری 5 سدان 528i یکی از خودروهای پرفروش، لوکس و گران قیمت بازار ایران به حساب می آید؛ خودرویی که از لحاظ موتوری و بدنه مسئله ای ندارد و فقط قیمت زیادش می تواند مانعی برای خرید آن باشد.

مقایسه ب ام و 528i با فولکس پاسات 2018

فولکس واگن در این سدان تازه خود از یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری استفاده نموده است که می تواند حدود 180 اسب بخار توان خروجی فراوری کند، که تا حد قابل توجهی کمتر از 528i است. برخلاف ب ام و، فولکس پاسات از دیفرانسیل جلو استفاده می نماید که یعنی پایداری و سواری خودرو در مقایسه ب ام و 528i ضعیف تر است.

پاسات برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 7.9 ثانیه زمان احتیاج دارد؛ بنابراین در مقایسه با ب ام و 528i کندتر است. مصرف سوخت پاسات 5.8 لیتر است که تقریباً 0.6 لیتر کمتر از 528i است و البته به موتور کم حجم تر آن نیز مربوط می گردد. ازنظر ظاهر، ب ام و سری 5 سدان 528i زیباتر و مجذوب کننده تر است و درون کابین هم باز برگ برنده با 528i است.

ازنظر امکانات، ب ام و 528i اوضاع بهتری دارد و پرفروش بودن آن در بازار به همین علت است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه فولکس پاسات با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

مقایسه ب ام و 528i با رنو تلیسمان E3

رنو تلیسمان E3 از یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ TCe 200 با حجم 1.6 لیتر استفاده می نماید. توان خروجی اش 190 اسب بخار است و موتورش در مقایسه ب ام و 528i ضعیف تر است. یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه، قدرت موتور را به دیفرانسیل جلوی تلیسمان منتقل می نماید و این مورد یکی دیگر تفاوت سری 5 با رنو است. این خودروی 1444 کیلوگرمی طی 7.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد که 1.5 ثانیه نسبت به ب ام و 528i کندتر است.

مصرف سوخت رنو تلیسمان E3 در حالت ترکیبی، برابر با 6.5 لیتر است که تقریباً برابر با 528i است؛ یعنی تلیسمان ازنظر موتوری می تواند به طور کامل با ب ام و رقابت کند و اصلاً کم نیاورد. ازنظر ظاهر هم تلیسمان چهره خشن و عضلانی خوبی دارد و در داخل هم همه چیز خوب به نظر می رسد. ازنظر امکانات تلیسمان کمبودهایی دارد و همین باعث می گردد تا 528i خودروی بهتری نسبت به رنو تلیسمان E3 باشد.

پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام به خرید خودرو، مطلب مقایسه رنو تلیسمان با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه ب ام و 528i است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ ماه موزیک آگهی های خرید و فروش ب ام و 528iرا مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ماه موزیک در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ب ام و 528i با فولکس پاسات و رنو تلیسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و 528i با فولکس پاسات و رنو تلیسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید