دستیار ظریف:هر گونه یاری به سوریه باید با احترام به حاکمیت ملی دمشق باشد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، علی اصغر خاجی نماینده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، چارچوب آستانه گفت: هرگونه یاری بشردوستانه به سوریه باید با دخالت دولت و با احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور انجام گردد.

دستیار ظریف:هر گونه یاری به سوریه باید با احترام به حاکمیت ملی دمشق باشد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، خاجی در خاتمه شانزدهمین دور مذاکرات، چارچوب آستانه که امروز در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار گردید به ریانووستی گفت : تصمیم اصلی برای حل مسائل سوریه با دولت و مردم این کشور است.

وی توضیح داد:من نمی گویم که تمام نظرات ما و روسیه درباره سوریه مشترک است اما در نشست سه جانبه تنظیم بیانیه خاتمهی کمیته نظرات ما منطبق بر هم بود .

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دور از مذاکرات اضافه کرد : فراموش نکنیم که نه ما و نه روسیه، هیچ کدام تصمیم گیر مسائل سوریه نیستیم؛ ما نقطه نظراتی داریم اما تصمیم را دولت و مردم سوریه می گیرند.

شانزدهمین دور مذاکرات بین المللی سوریه در قالب آستانه از روز چهارشنبه با حضور هیات هایی از جمهوری اسلامی ایران، روسیه ، ترکیه، دولت سوریه و معارضان سوری در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار گردید.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی ریاست هیات ایرانی حاضر در این نشست را برعهده داشت.

شرایط سوریه، فعالیت های کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو ، یاری های بین المللی و بعضی اقدامات از جمله مبادله زندانیان، آزادی گروگان ها از جمله محورهای این مذاکرات اعلام شد.

پانزدهمین نشست فرایند آستانه اواخر سال گذشته در سوچی روسیه برگزار گردید.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "دستیار ظریف:هر گونه یاری به سوریه باید با احترام به حاکمیت ملی دمشق باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار ظریف:هر گونه یاری به سوریه باید با احترام به حاکمیت ملی دمشق باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید