خبرنگاران بغداد نیازمند پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، بغداد - خبرنگاران - عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق سفر وزیر دفاع کشورش به جمهوری اسلامی ایران را در راستای تحکیم روابط دوجانبه توصیف کرد و گفت که عراق امروز نیازمند پشتیبانی و همکاری جمهوری اسلامی ایران است.

خبرنگاران بغداد نیازمند پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است

عامر الفائز عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ماه موزیک در بغداد در خصوص ارزیابی خود از سفر جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق به ایران و آمادگی تهران برای تامین نیازمندیهای دفاعی این کشور گفت: ارتباط بین دو کشور دوست و برادر ضروری و به نفع طرفین است. همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق خصوصا عراقِ جدید شکلِ گرفته بعد از سرنگونی رژیم دیکتاتوری سابق، مسئله ای تاریخی است و سفر سعدون به تهران در راستای تحکیم این روابط و تکمیل فرایند گذشته است.

وی با اشاره به پیوند ملت های ایران و عراق افزود: ارتباط و روابط بین دو کشور پیوسته و در راستای خدمت به منافع دو ملت است؛ خصوصا که ایران اکنون باثبات و از منظر نظامی پیشرفته است و عراق نیازمند پشتیبانی و همکاری با کشورهای دوست منطقه و در صدر آنها جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق درباره همکاری تهران و بغداد در زمینه مبارزه با تروریسم نیز گفت: درخصوص مبارزه با تروریسم، تاریخ گواهی می دهد که وقتی گروه تروریستی داعش گام پلید خود را به عراق گذاشت، ایران موضع متمایز و شرافتمندانه ای گرفت.

وی افزود: همه در این زمینه گواهی می دهند که جمهوری اسلامی ایران برای کمک به عراق فرماندهان میدانی و سلاح و پول فرستاد و نیروهای عراقی را آموزش داد، لذا موضع تهران در خصوص مبارزه با تروریسم موضعی تاریخی، شرافتمندانه و ممتاز است. این اقدام فقط در راستای خدمت به عراق یا ایران نیست، بلکه خدمت به همه جهان در زمینه مبارزه با تروریسم و مقابله با این بیماری است که وارد پیکره جهان شده است.

عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق درباره تقویت روابط ایران و عراق در زمینه های مختلف بویژه در زمینه دفاعی و نظامی در سایه اراده سیاسی موجود بین مسئولان دو کشور گفت: اراده مسئولان تاثیر زیادی در هدایت و پیشبرد امور دارد و منافع عالی و تاریخ پیوند دهنده ایران و عراق و روابط مستحکم و منافع مشترک بین دو کشور در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی و نظامی ایجاب می کند که مسئولان دو طرف به همکاری ادامه داده و روابط را مستحکم تر کنند.

وی درباره ارزیابی خود از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم تامین امنیت منطقه توسط کشورهای آن بدون هرگونه حضور و دخالت خارجی نیز گفت: رویکرد تهران روحیه کشورهای منطقه را بالا می برد و موضع آنها را تقویت می کند. یعنی ایران امروز کشورهای منطقه را دعوت می کند تا خودکفا شوند همچون ایران که در سایه خودکفایی به جایگاه کنونی خود رسیده است و امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند که کشوری پیشرفت نمی کند؛ مگر اینکه به خود اتکا کند. از این منظر، ایشان ایران و ایرانی ها را رهنمون کردند تا با توسعه و پیشرفت در زمینه تسلیحاتی و اقتصاد و با محکم کردن کمربندها به خود اتکا کنند تا اینکه ایران از کشورهای بزرگ منطقه شد و اکنون در جهت کشورهای بزرگ جهان گام بر می دارد.

عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق افزود: دعوت ایران برای اینکه کشورهای منطقه نیز چنین باشند؛ حقیقا در راستای تقویت ثبات منطقه و استقلال آن و عدم دخالت در کشورهای دور دست در امور داخلی منطقه است؛ بویژه که اینجا منطقه ای ثروتمند است و چشم همه کشورهای جهان به آن دوخته شده است.

وی درباره اظهارات اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درخصوص آمادگی تهران برای همکاری برای تحقق منافع مشترک بین ملت های منطقه و دولتهای آنها شرح داد: رهبران منطقه اگر تصمیم گیری عملی و ملی کشورهای خود را در دست دارند، باید در این زمینه همکاری کنند. امروز اتحادیه اروپا یک بلوک قوی در جهان شده که با گسترش آمریکا مقابله کرده است، زیرا اعضای آن بین خود متحد شده اند. کشورهای اسلامی منطقه هم اگر بین خودشان همکاری کنند؛ عملا یک قدرت متکامل و تکمیل کننده یکدیگر خواهند شد که در سطح جهان روی آنها حساب باز خواهند شد و هیچ کشوری جرات خدشه وارد کردن به حاکمیت هیچ یک از کشورهای منطقه یا ضربه زدن به اقتصاد آنها را نخواهد داشت، اما متاسفانه در منطقه دولت هایی هستند که قدرت تصمیم گیری ندارند و از کشورهایی در خارج از منطقه دستور می گیرند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بغداد نیازمند پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بغداد نیازمند پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید