خالد بن سلمان کوشش کرد نقش عربستان در یمن را مثبت جلوه دهد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، معاون وزیر دفاع عربستان مدعی شد که این کشور کاملا از فراخوان سازمان ملل برای کاهش تنش ها و شروع تجدید اعتمادسازی ها و ازسرگیری گفت وگوهای سیاسی میان طرف های یمنی حمایت می نماید.

خالد بن سلمان کوشش کرد نقش عربستان در یمن را مثبت جلوه دهد

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم چاپ لندن، خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان با مثبت جلوه دادن نقش کشورش توییت کرد: با توجه به نقش پیشگام عربستان و کوشش مستمر این کشور در برقراری صلح و آرامش در منطقه با توجه به شرایط سخت موجود، فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف عربی طرح جامعی را برای آتش بس به مدت دو هفته ارائه کرد.

بن سلمان در ادامه نوشت: امیدواریم که آتش بس دو هفته ای فضای سازنده تری را برای آرام کردن تنش ها، کوشش برای دستیابی به یک راه چاره سیاسی پایدار و تمرکز تمامی کوشش ها بر حفظ سلامت و جان یمنی ها فراهم کند.

معاون وزیر دفاع عربستان مدعی شد که این کشور کاملا از فراخوان سازمان ملل برای کاهش تنش ها و شروع اعتمادسازی های دوباره و ازسرگیری گفت وگوهای سیاسی میان طرف های یمنی حمایت می نماید و توقف درگیری ها در یمن نشان دهنده کوشش ریاض برای برقراری آرامش در منطقه است.

او در ادامه مدعی شد: ریاض در خصوص امنیت یمنی ها کوتاهی نکرده و هرگز در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد. اکنون زمان آن فرا رسیده که حوثی ها (نیروهای وابسته به جنبش انصارالله یمن) درک نمایند از دست دادن این فرصت به معنای از دست دادن منافع یمنی ها است.

همچنین بن سلمان بدون اشاره به حملات و تجاوزات کشورش علیه مردم یمن ادعا کرد: اینکه حوثی ها امروز به فراخوان ها برای مقابله جدی با ویروس کرونا پاسخ نمی دهند، تمامی یمنی ها را در معرض مسائل بیشتری قرار داده و آنها سنگینی این بار را متحمل خواهند شد.

این مقام عربستانی در ادامه نوشت: در صورت شیوع ویروس کرونا، یمن امروز با مسائل بیشتری روبرو خواهد شد.

او افزود: عربستان مبلغ 500 میلیون دلار را به طرح حمایت انسانی سازمان ملل از یمن در سال 2020 اختصاص داده و 25 میلیون دلار دیگر نیز به مبارزه با شیوع کرونا در یمن اختصاص خواهد داد.

سازمان بهداشت جهانی نیز در بیانیه ای تأکید کرد نگرانی از بابت تأثیر و پیامدهای ویروس کرونا بر کشورهایی که از ساختار درمانی و پزشکی ضعیفی برخوردار و با شرایط فوق العاده و پیچیده ای روبرو هستند، وجود دارد و جامعه جهانی باید از این کشورها در برابر کرونا حمایت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خالد بن سلمان کوشش کرد نقش عربستان در یمن را مثبت جلوه دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالد بن سلمان کوشش کرد نقش عربستان در یمن را مثبت جلوه دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید