تکنیک هایی جالب برای مطالعه حرفه ای ریاضی

به گزارش وبلاگ ماه موزیک، برای برطرف معضل مطالعه ریاضی از یادگیری بعضی تکنیک های مربوط به این درس غافل نمانید.

تکنیک هایی جالب برای مطالعه حرفه ای ریاضی

به گزارش خبرنگار ، درس ریاضی یکی از بزرگترین معضلات اغلب محصلان است و بیشتر دانشجویان نگران امتحان این درس و کسب نکردن نمره قبولی در آن هستند.

متخصصان روان شناسی مدعی هستند که هر درسی مخصوصا آن هایی که سخت بوده تکنیک هایی خاص برای مطالعه دارد که دانشجویان با شناخت آن ها می توانند نگرانی های خود را در باره آن درس از بین برده و به راحتی نمره قبولی را کسب نمایند.

ریاضی جزء مهم ترین دروس دانشگاهی برای بعضی از رشته ها به ویژه حسابداری، مهندسی و انواع مدیریت ها شناخته شده است که محتمل است بعضی از دانشجویان در طول ترم مطالعه را عقب انداخته و همه را به شب امتحان موکول نمایند که در این صورت نه تنها نمره قبولی را دریافت ننموده؛ بلکه انگیزه خود را برای مطالعه پیروزیت آمیز بعضی از دروس دیگر از دست خواهند داد.

درس ریاضی شامل علائم، فرمول ها، روش های ویژه و کتاب های یاری آموزشی است که به ظاهر سخت و طاقت فرسا بوده و حتما در این صورت باید از تکنیک های مورد قبول و مناسب ریاضی استفاده کرد تا بتوان نتایج مثبتی از آن گرفت.

متاسفانه بسیاری از افراد به اشتباه ریاضی را با تکنیک هایی مانند خواندن و گوش دادن، یاد می گیرند که این روش هیچ یاریی به کسب نمره قبولی نخواهد نمود و باید دانست که قسمت بسیار زیادی از یادگیری ریاضیات به تمرین کردن فعالانه بستگی خواهد داشت.

آماده شدن برای تمام امتحانات به مطالعه پی در پی و طولانی مدت نیاز دارد و با یک شب خواندن نمی توانیم نتیجه پیروز آمیز و مثبتی از آن بگیریم، بلکه باید در تمام جلسات شرکت نموده و پا به پای معلم پیش برویم؛ چرا که ریاضی یک موضوع زنجیره ای بوده و همانطور که از نامش پیداست تنها راه پیروزیت در آن، شناخت مو به موی مسائل و بکار گیری تکنیک هایی برای به دست آوردن راه چاره مناسب برای حل تمرین است.

برای اینکه نتیجه پیروزیت آمیزی از ریاضی بگیرید شاید لازم باشد که زمان مطالعه خود را در مورد این درس نسبت به دروس اختصاصی دیگر بیشتر نموده و به هیچ عنوان به حفظ کردن ریاضی نپردازید؛ سعی کنید با استفاده از روش های کلیدی به این درس مسلط شده و به راحتی از پس قبولی آن بر بیایید، چرا که وقتی تکنیک هایی را برای حل مسائل یک درس یاد بگیرید از همین روش ها هم می توانید برای دروس دیگر بهره ببرید.

باید دانست کلمه ای که در ریاضی مورد استفاده قرار می گیرد، وقتی در مبحثی غیر از این درس استفاده گردد معنای آن کاملا متفاوت خواهد بود؛ بنابراین کلمات، اصطلاحات و معنای آن ها را حتما یادداشت برداری نموده تا با مشکل خاصی روبرو نشوید.

مطالب و حجم ریاضی به اندازه ای زیاد بوده که ضروری است با افزایش کوشش و توانایی های خود، پیروزیت صد در صدی مان را در این درس تضمین کنیم. مطالعه درس ریاضی باید بر مبنای سه اصل یعنی یادگیری، تمرین و مرور قرار بگیرد تا دانشجو به راحتی نمره قبولی را کسب کند.

یادگیری

یادگیری اولین مرحله در مطالعه نام داشته که به عنوان مهم ترین اصل شناخته شده و تا زمانی که دروسی را مفهومی یاد نگیریم به درستی هم نمی توانیم سوالات را پاسخ دهیم و به قول روانشناسان باید از تمام ابزار ها و تکنیک های موجود مانند کلاس، جزوه و کتاب درسی در بحث یادگیری استفاده کنیم.

ریاضی، تنها به معنای یاد گیری نکات، قضیه ها و فرمول ها نخواهد بود، بلکه باید علاوه بر آن مطالب را هم به یاد بسپاریم؛ چرا که در جلسه آزمون هیچ کتاب و جزوه ای در اختیار ما نبوده و در این صورت شناخت تکنیک های یاد گرفته شده معضل مطالعه ریاضی را آسان تر خواهد نمود.

خلاصه نویسی یکی دیگر از تکنیک های مهم برای مطالعه درس ریاضی بوده که ضروری است تمام نکات و تکنیک ها را در این خصوص یادداشت نموده و در زمان مطالعه مجدد از آن ها استفاده کنیم همچنین بعد از اتمام خلاصه نویسی، مبحث مطالعه شده مرحله اول مطالعه که همان یادگیری خواهد بود، به انتها می رسد.

تمرین

بعد از یادگیری و خلاصه نویسی دروس که آن ها را به خوبی فرا گرفته اید، ضروری است تا به منظور تثبیت، تسلط مطالب و نکات درسی به تمرین و تکرار بپردازید. این گزینه همیشه به عنوان مناسب ترین راه چاره برای فهم بیشتر مطالب شناخته شده و می توانید به راحتی از آن نتیجه مثبتی بگیرید.

مرور

از آن جایی که حجم مطالب و محتوی دروس ریاضی بسیار زیاد بوده به همین علت محتمل است بعضی از مطالبی که در گذشته مطالعه نموده اید، فراموش کنید و به همین علت باید در فاصله های کوتاه مدت دوباره دروس تدریس شده را مطالعه کنید؛ در این مرحله از مطالعه می توانید از جزوه وخلاصه نویسی هایتان هم بهره ببرید.

اگر از همان اول ترم پا به پای استاد مباحث تدریس شده را یادداشت کنید و زمان خود را در طول ترم به مطالعه آن ها اختصاص دهید در اینصورت دیگر با مشکل مطالعه ریاضی روبرو نشده و به راحتی می توانید در این درس نمره قبولی بگیرید. برای شروع مطالعه ریاضی ضروری است تا در ابتدا دید مثبتی نسبت به موضوع داشته باشید، وقتی همچنان نگرش شما نسبت به ریاضی منفی باشد و نسبت به توانایی و استعداد های خود در فهم مطالب این درس شک داشته باشید نمی توانید پیشرفت چندانی کنید.

  • جوانان می دانند که در رشته ریاضی و فنی آینده ای ندارند
  • کیفیت آموزش در دروس ریاضی و فیزیک بیشتر گردد
  • چگونه مهارت ریاضی را در خود تقویت کنیم+ تصاویر
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تکنیک هایی جالب برای مطالعه حرفه ای ریاضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنیک هایی جالب برای مطالعه حرفه ای ریاضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید